Škoda připravuje rallyový speciál Fabia R 5

Škoda Auto pokračuje v zákaznickém programu Škoda Motosport a po úspěšném modelu Fabia Super 2000 připravuje nový soutěžní vůz s pohonem všech kol a novým turbomotorem pojmenovaný jako Škoda Fabia R 5. Mladoboleslavská automobilka již eviduje celou řadu zájemců o nový rallyový speciál.

Škoda Fabia R 5

Škoda Fabia R 5

Vůz Fabia Super 2000 byl v minulých letech důležitým vývěsním štítem naší značky. Úspěch tohoto vozu působivě podtrhuje technickou způsobilost a nadšení celého týmu ŠKODA pro motoristický sport. Na to budeme s R 5 navazovat,“ uvedl šéf Škoda Motorsportu Michal Hrabánek. „O tom jsou zjevně přesvědčeny také mnohé soukromé týmy z motoristického sportu. Seznam zájemců je už nyní dlouhý.“

Škoda Fabia Super 2000 byla dosud nejúspěšnějším vozem za 114letou úspěšnou historii programu Škoda Motosport . Během šesti let bylo zákazníkům od Austrálie po Paraguay prodáno přes 60 těchto soutěžních vozů. Se speciály Fabia Super 2000 získali jezdci a týmy téměř 50 mezinárodních a národních titulů.

Na vývoji Fabie Super 2000 se podílel zkušený soutěžní jezdec Raimund Baumschlager, který s tímto vozem vyhrál pět mistrovství ve své vlasti – Rakousku. I v současné době je členem týmu Škoda, který vyvíjí a testuje nový vůz Fabia R 5.

Fabia Super 2000 byla nejlepším autem ve své třídě a já vycházím z toho, že Fabia R 5 jím v budoucnu bude také,“ říká Baumschlager. „Testoval jsem ji na sněhu, asfaltu a šotolině a dojmy jsou na všech površích excelentní.

Zájemci o žhavou novinku Fabia R 5 získají vedle velice konkurenceschopného vozu také technickou podporu od týmu Škoda Motorsport. „Tak mohou obě strany sdílet své know-how a dlouhodobě z toho profitovat,“ říká Hrabánek. Šéf Škoda Motorsport vychází z toho, že vůz Fabia R 5, vyvinutý na bázi sériového modelu Fabia, bude homologován Světovou automobilovou federací FIA. Po úspěšné přejímce dostanou vozy i zákazníci.

Ti tak získají vynikající soutěžní vůz s pohonem všech kol, který je, v souladu s předpisy FIA, vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru. To je, mimo změn v designu karoserie, tou největší technickou změnou oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru modelu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Hmotnost bude, jak stanoví předpisy, minimálně 1 230 kg. A Raimund Baumschlager doplňuje: „Fabia R 5 je při jízdě ještě přesnější a díky turbomotoru nadchne silným točivým momentem.

Škoda Fabia R 5

Škoda Fabia R 5

Napsat komentář