Audi TT RS pohání 400 koní

Na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu představuje atomobilka Audi ve světové premiéře dosud nejvýkonnější model TT. Nové Audi TT RS Coupé a TT RS Roadster pohání nový celohliníkový pětiválec 2.5 TFSI o výkonu 400 koní (294 kW). Na přední a zadní kola je přenášen mohutný maximální točivý moment 480 N.m., který je k dispozici v rozmezí 1700 až 5850 otáček/min.

Audi TT RS Roadster a Audi TT RS Coupé

Audi TT RS Roadster a Audi TT RS Coupé

Nové „tétéčko RS“ disponuje systémem řízení trakce, který zajišťuje maximální zrychlení s minimálním prokluzem. Verze Coupé tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, Roadster za 3,9 sekundy.

Nové Audi TT RS je dlouhé 4,19 m, široké 1,83 m a vysoké pouhých 1,34 m. Vůz získal přepracovanou dravě vyhlížející příď s nízko posazeným předním spoilerem a velkými otvory pro přivod vzduchu. Záď vozu je osazena pevným zadním spoilerem a také novými zadními světlomety OLED v prostorovém designu, které nalézají poprvé uplatnění v sériově vyráběném modelu Audi. U verze Roadster  lze plátěnou skládací střechu otevřít i za jízdy rychlostí až 50 km/h.

TT RS má mimořádně sportovní interiér s ozdobnými prvky z hliníku nebo uhlíkového kompozitu a s nápisy RS. Nízko uložená sportovní sedadla s výraznými bočními polštáři poskytují při sportovní jízdě pevné boční vedení. Stejně jako v Audi R8 spustí řidič motor přímo na volantu – toto řešení nezapře inspiraci motoristickým sportem.

Řidič tak může dle libosti měnit charakter modelu TT RS ve čtyřech režimech – od komfortně orientovaného až po zřetelně dynamický. Přístroje jsou důsledně zaměřeny na řidiče. Zcela digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit s 12,3″ displejem sdružuje všechny důležité informace, od rychlosti jízdy přes otáčky motoru až po pokyny navigačního systému. A nejen to: Speciální plocha RS na displeji informuje o tlaku v pneumatikách, točivém momentu a působícím zrychlení. Při dosažení nejvyšších otáček je řidič vizuálně upozorněn, aby zařadil vyšší převodový stupeň pádly na volantu nebo pákou voliče. Předpokladem je aktivovaný manuální režim při zařazených nižších převodových stupních dvouspojkové převodovky se sportovně krátkými převody.

Audi connect přináší rozmanité služby, až se jedná o informace o parkovacích místech, turistické nebo dopravní informace, ceny paliv, předpověď počasí nebo internetové zpravodajství. Cestující mohou za jízdy komunikovat také prostřednictvím Twitteru, přičemž systém na přání předčítá zprávy. Chytrý telefon nebo tablet lze připojit k internetu prostřednictvím hotspotu WLAN. Vybrané aplikace chytrého telefonu se zrcadlí přímo na panelu přístrojů Audi virtual cockpit. A zároveň je indukčně nabíjen akumulátor telefonu odloženého na středové konzole.Chytrý telefon je také připojen k anténě vozidla, aby byl zaručen optimální příjem signálu. K navázání telefonického spojení řidiče s požadovanou osobou postačuje příslušný hlasový povel. Mikrofon systému handsfree je u verze Roadster prakticky integrován do bezpečnostních pásů, čímž je zaručena vysoká kvalita reprodukce hlasu.

Předpokládané uvedení modelů TT RS Coupé a TT RS Roadster na český trh se uskuteční na podzim 2016, cena pro český trh zatím nebyla stanovena. Německé propagační materiály zatím uvádějí cenu od 66 400 Euro pro Coupé a 69.200 Euro pro Roadster.

Foto Audi.cz

Napsat komentář